Data
OutPost ademt data. Het begon met een eerste opdracht ruim 25 jaar geleden om op zoek te gaan naar geschikte data voor een financiële krant en dit doen we nog steeds. Iedere dag zoeken wij nog steeds nieuwe databronnen die voor onze vaste klanten geschikt zijn, veelal in het hogere segment van de markt.
Bronnen zijn beschikbaar voor postale Direct Mail, voor een partner emailcampagne, inserts, online media of een combinatie hiervan. Zijn er mogelijkheden om samen te werken met andere partijen en kan hier een ruil mee worden opgezet, kan er een endorsed campagne worden opgezet? Selecteren we voor een campagne alleen de beste adressen, of nemen we een random sample zodat we ook de volgende campagnes vergelijkbare resultaten hebben? Altijd transparant met een eerlijk advies.
Wat kost dat? Data is er van goedkoop tot duur. Als officieel erkend DDMA listbroker worden wij door de bestandseigenaar in commissie vergoed. Als klant krijgt u voor dezelfde prijs ons advies er dus bij. Sterker nog, naast onze adviserende rol zijn we onderhandelaars pur sang. Wij zullen altijd proberen een zo laag mogelijke prijs (en afrekenpercentage) af te stemmen. Uiteindelijk gaat het ons niet alleen om de effectiviteit van de campagne maar met name om de lange termijn visie hierin.
De markt verandert. Steeds meer bestanden worden via internet gegenereerd en bevatten geen complete of incorrecte records. Technische kennis is hierbij noodzakelijk. Er was nog nooit zoveel data beschikbaar, maar wat zijn de juridische mogelijkheden? Wat zijn de verwachtingen? Kunnen we op basis van Big Data technieken de meest interessante data selecteren en patronen ontdekken? Een complexe materie waar we graag bij helpen.