Charitatief
Het werven en behouden van donateurs is een vak apart. Zo hebben wij in deze branche te maken met andere variabelen zoals geefgedrag en frequentie.
Het is juist de combinatie van deze variabelen die het verschil maakt. Geeft iemand eenmalig € 15 of € 40 of betreft het een maandelijkse gift van € 6?
Door middel van data modelling brengen we in kaart hoe de huidige doelgroep in elkaar zit, hoeveel look-a-likes er beschikbaar zijn en via welk kanaal we deze het best kunnen benaderen.
Ook het gedrag van individuele potentiële donateurs is met behulp van deze modellen te voorspellen. We brengen in kaart wat voor een charitatieve instelling de te beïnvloeden en niet te beïnvloeden factoren zijn.
De kunst van het modelleren is om van een groep ‘gelijkgestemde’ personen een kansberekening te maken; hoeveel van deze personen zullen ingaan op een donatievraag (met bijbehorende specifieke tone-of-voice). Doelstelling is altijd tegen zo laag mogelijke kosten een zo effectief mogelijke campagne op te zetten.
Als alle opties duidelijk zijn, kunnen er keuzes gemaakt worden op het gebied van bereik en media. Veelal kiezen we voor Direct Mail en soms voor een insert – bijvoorbeeld als de adressen van deze doelgroepen niet beschikbaar zijn.
Wat is de meest effectieve creatieve aanpak? Heeft het toevoegen van een acceptgiro zin? Werken die teasers? Het toevoegen van foto’s en geefladders? Vragen die spelen bij alle charitatieve instellingen. Wij helpen u graag met het bepalen van de juiste strategie.